Fråga:
Kan en besökare som är "åldrig" i sitt land dricka minderåriga i USA?
Skye
2015-05-20 09:36:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Finns det något sätt att komma runt dricksåldern? Jag är 18 (19 i slutet av året) och jag ska resa till Amerika nästa år med min 18-åriga syster. Den lagliga åldern här i Australien är 18, kan vi ändå dricka där borta? Har du några speciella tillstånd?

Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._history_of_alcohol_minimum_purchase_age_by_state
I vilka stater kommer du att resa och i vilken miljö planerade du att dricka?
Jag planerade att resa Route 66 och precis som ett stopp för en hel del dagar koppla av på vägen ta en drink med middag
Om du är nära Kanada eller Mexiko är den lagliga dricksåldern antingen 18 eller 19 i alla delar av Kanada och Mexiko, så du skulle kunna njuta av en brewski, förutsatt att ditt visum tillät en sådan omväg. Medan studenter är kända för att kringgå lagarna med tider, kan påföljder för sådana saker vara extremt allvarliga - inte värt det.
Du borde verkligen välja ett hagelgevär istället. I vissa stater kan du få dem utan tillstånd vid 18 års ålder (och ännu tidigare om du har tillstånd från dina föräldrar).
Du måste följa landets lagar, ditt hemland är 100% irrelevant såvida du inte har diplomatisk immunitet (du inte).
@MatthewRead det är inte sant. När du är utomlands, försök att följa lagarna i både ditt hemland och det land du besöker. Tyska nazister dömdes i Tyskland för att de filmades och utförde Hitler-hälsningen utomlands.
Du kan verkligen inte välja bort andra länders lagar inom deras jurisdiktion ...
@MatthewRead Är du säker på den händelsen? Bortsett från några få undantag där nationalitet inte spelar någon roll (förräderi, folkmord) gäller tysk strafflag endast utomlands om antingen gärningsmannen eller offret är tysk * och * det är ett brott på platsen för incidenten (eller om det var utanför statens territorium ) enligt § 7 StGB.
Det finns många sätt att dricka minderåriga - falska id-skivor, skaffa hjälp av en hobo, etc ... ditt hemland är dock irrelevant med avseende på lagenligheten av någon av dessa metoder (de är alla fortfarande lika massivt olagliga , inte att det stoppar någon.: p)
@Skye - Du kan inte lagligt köpa det eller få någon att köpa det åt dig, och om du är på väg, måste du vara försiktig med att stoppas av polisen och genomgå ett andningsapparattest. Eftersom du är minderårig är den lagliga gränsen 0,0. Men om du lyckas få sprit och konsumera det i ett hotellrum eller hemmets integritet, borde du inte ha några problem. Men planera inte att serveras på restauranger, och du kommer inte ens att bli * antagen * till barer och nattklubbar. Den som tillhandahåller alkohol till en minderårig utsätts för arrestering och en rejäl böter, så de kommer inte att göra det om de vet att du är minderårig.
@Nobilis Illegals klarar inte den obligatoriska FBI-bakgrundskontrollen, men lagliga invånare och besökare gör det. Jag är inte säker på om vapenexponeringar fortfarande är undantagna från bakgrundskontroll, jag hoppas att de fick det kryphålet fixat.
Denna fråga är deinitely inte så fånig som någon tror. Det bör omformuleras som "Om jag är gammal i mitt land, kommer andra länder, särskilt USA, att anse mig vara åldrig, eller kommer de att använda sitt eget värde?" och svaret är definitivt inte självklart eller beviljat.
Vad sägs om vin vid katolska kyrkans ceremonier?
@o0' .: låter dumt för mig. Varför skulle vi vara bundna av reglerna och lagarna i mitt ursprungsland?
Glöm inte att många amerikanska ungdomar njuter av sina första alkoholister vid 16 eller 18 års ålder genom att helt enkelt resa till ett land som tillåter att dricka i den åldern.The Feds jagar inte upp barn som skickar en selfie med en flaska vin.Av den anledningen måste det motsatta vara sant: så glöm alkohol under din vistelse.
Tolv svar:
cpast
2015-05-20 10:17:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

De federala normerna (att stater förlorar motorvägar för att inte följa) är att du inte kan köpa eller offentligt äga alkoholhaltiga drycker under 21 år. Tekniskt sett implementeras detta som statliga lagar, men det gäller i alla 50 stater och DC. Det betyder att ingen av er kan köpa alkohol lagligt. Dessutom är den allmänna regeln att du inte kan be någon över 21 att köpa den åt dig. Det finns ingen tillståndsprocess eller något liknande för att komma runt detta. Tyvärr.

Kan du snälla utvärdera trovärdigheten för data som [ProCon] (http://drinkingage.procon.org/view.resource.php?resourceID=002591) ger om påstådda undantag från regeln?
@Alex Ingen av dessa verkar relevanta här; du kan inte få alkohol i första hand. Undantagen är i allmänhet i linje med antingen "din förälder / make / maka kan köpa" eller "om du inte är offentligt och de har öl liggande, kanske du kan dricka det;" det finns inga undantag från köpreglerna.
Okej, det var inte precis uppenbart för mig från de uppgifter som ProCon-sidan gav. Tack för klargörandet.
@cpast Rätt, om det tillhandahålls av en * juridisk vårdnadshavare * får du dricka offentligt (om restaurangens policy tillåter det och enligt min erfarenhet faktiskt * inte * tillåter det oavsett vem som gav det till dig). På privat egendom finns regler för att en ansvarig part kan ge det till dig men detaljerna är ofta otydliga och det är vanligtvis en situation du bara vill undvika om du inte är helt säker på att det är lagligt.
Detaljerna varierar beroende på stat. Washington har till exempel strängare lagar som förbjuder barn under 21 år att * konsumera offentligt oavsett förälder / vårdnadshavare. Endast undantag är (a) minimal användning vid religiös ceremoni eller (b) medicinsk användning som tillhandahålls av en förälder, vårdnadshavare, läkare eller tandläkare. En förälder / vårdnadshavare får betjäna sina * egna * minderåriga privat i sina egna lokaler och i deras närvaro, men inte andra minderåriga. Se [RCW] (http://app.leg.wa.gov/RCW/default.aspx?cite=66.44.270).
DJClayworth
2015-05-20 18:59:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Åldersgränser och liknande är alltid platsen du befinner dig på. Medan du befinner dig i ett annat land måste du följa de lokala lagarna om dryck och andra saker, oavsett vad dina lagar är hemma. Den goda nyheten är att du kan göra saker som är lagliga på den plats du är, även om de är olagliga hemma (med vissa undantag), vilket är bra nyheter om du är i USA och har en brinnande önskan att skjuta en maskin pistol. (Ja, det finns platser i USA där unga människor öppet kan bära ett laddat halvautomatiskt gevär offentligt men inte köpa en öl)

Det finns vissa stater som tekniskt tillåter dig att dricka, antingen med föräldrarnas tillstånd och / eller privat, men om du inte reser med en ålder över 21 kommer du inte att kunna komma runt köpförbudet. Och även om du har en 21-åring med dig, var uppmärksam på att det på vissa ställen är svårt att köpa alkohol för en minderårig.

Kulsprutor regleras av ATF via [NFA] (http://en.wikipedia.org/wiki/National_Firearms_Act) och kräver en särskild licens. Det vore mer lämpligt att säga att 18-20 lagligt kan bära en pistol eller lång arm öppet men inte köpa en öl i vissa stater. Ohio är till exempel open-carry utan licens eller registrering för varken pistoler eller långa armar. Det skulle också vara giltigt att säga att en 17-åring med gymnasieexamen eller GED får anlita i militären med föräldrarnas tillstånd att dö för sitt land, men varken köpa alkohol eller cigaretter.
Jag är inte säker på att det är lagligt att öppna en kulspruta i USA. De är faktiskt ganska starkt begränsade. Det är inte lagligt att till och med tillverka maskingevär för civila ändamål i USA. De allra flesta privatägda vapen i USA är semi-auto (ett skott per avtryckare.) Även när det gäller vad Snowman sa, jag lever i en ganska vapenvänligt tillstånd (Tennessee) och en transportlicens här kräver att du är 21.
"får öppet bära en laddad kulspruta offentligt men inte köpa en öl" - jag tror inte, du vill inte ha ett barn berusat med ansvar för en kulspruta.
Michael Durrant
2015-05-20 22:14:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Enkelt uttryckt, nej.

Som UK-invandrare själv kom jag först vid 19 års ålder (och drack i Storbritannien sedan 16 år). Du måste vara 21 år.

Det är viktigt att åldern bestäms nästan alltid genom att begära och granska ett körkort som har en bild av personen plus födelsedatum.

Detta är olikt min uppväxt i Storbritannien där körkort inte hade en bild (sedan ändrats!) och många gånger "tillräckligt gammal för att dricka?" baserades på utseende ensam.

Precis som borta är du lite föråldrad om situationen i Storbritannien. Förarkort innehåller nu bilder och även om lagen inte är alkohol <18 är den accepterade policyn "Tänk 25" - t.ex. om personen ser ut som om de är 25 år eller yngre behöver de ID. Det betyder att även om jag är 32, då och då bestämmer någon fläckig ungdom att de behöver se ID. Dessutom tillägger regeringen nu människor som är 17 år men ser äldre ut för att försöka lura företag att tillhandahålla alkohol, sedan böta dem och / eller återkalla spritlicenser, vilket resulterar i en alltför paranoid situation.
@Basic FYI. Nyligen utfärdade brittiska körkort är nu fotokort, men det finns fortfarande massor där ute som är pappersbaserade foto mindre, gruvan till exempel gäller fram till 2049! Men jag tror att jag måste uppgradera den 2033!
@MartinJevon Det är sant, min mamma har fortfarande ett papper. Hon bor nu i Spanien och det förvirrar helvetet av alla där borta ... Sedan talar hon flytande spanska men när som helst som hon slutar av polisen, tar hon till Pidgin spanska "Los Sientos Estoy Inglaterra" ~ "Vi är ledsna, Jag är England ". Det är fantastiskt hur ofta hon får en äcklad suck och vinkade vidare.
@Basic Jag minns från någon flygplats (vet inte exakt vilket land) att det finns platser i världen där inte ens en "Think 25" -regel är i kraft: Servitrisen frågade en uppenbar octogenarian för sitt ID för att verifiera att han inte var minderårig!
@HagenvonEitzen Detta gäller särskilt i USA, jag var där förra året (och jag ser inte en dag under 30 år). Jag blev ombedd om mitt pass innan jag fick köpa alkohol på en pub.
choster
2015-05-20 22:51:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Det korta svaret på frågan är nej: lokala lagar gäller vart du än går, och den normala lägsta dricksåldern i USA är 21.

Det långa svaret är att ja, det är helt lagligt för någon under 21 år att köpa och konsumera alkohol i USA - i vissa områden, under rätt omständigheter . Men dessa omständigheter gäller inte för de flesta turister, t.ex. arbeta som en del av en brottsbekämpningsoperation, att vara amerikansk militärpersonal på en bas eller att vara inskriven i en läroplan där alkoholkonsumtion krävs.

Drickaålder är en stat- nivå materia (vilken varierar över tiden), medan särdragen när och var du kan köpa, och vad och hur du konsumerar är hyperlokal. I den nationella lagen om minimidrinkålder från 1984 ( 23 U.S.C. §158) krävs att staterna sätter sin dricksålder till 21 med risk för att förlora sin federala motorvägsfinansiering. Detta bekräftades som konstitutionellt i South Dakota v. Dole ( 483 U.S. 203 (1987)) och förklarades senare med reglering. Men medan köp av alkohol av personer under 21 år är förbjudet i stort sett överallt, och innehav på de flesta ställen, finns det en viss variation på konsumtion och på intern besittning (dvs bevis på ny konsumtion, som din vintunga eller ölandedräkt).


Jag är inte advokat och vad som följer är inte juridisk rådgivning.

Människor under 21 kan tillåtas konsumera vissa typer av alkohol i vissa delar av landet

  • för ett etablerat religiöst syfte, t.ex. sakramentalt vin
  • tillsammans med en förälder / vårdnadshavare eller make som är 21 år eller äldre
  • för medicinska ändamål vid administrering av en licensierad vårdpersonal eller institution ( detta var också sant under förbudet)
  • i lokalerna för en militärinstallation, om statens lägsta ålder har frångåtts av befälhavaren för installationen
  • på stamländer (t.ex. indiska reservationer) som sänker en lägre dricksålder

Stater har också strikta lagar om att tillhandahålla alkohol till minderåriga människor, felaktig framställning av ålder och användning av falsk eller ändrad identifiering. Normen för alkoholhalt i blodet är ofta lägre för minderåriga förare (t.ex. 0,08% för vuxna men 0,02% för minderåriga). I vissa stater är det olagligt även att försöka köpa eller konsumera om de är under 21 år. i Texas, till exempel, är det en klass C-förseelse.

Statliga profiler för drickslagar för minderåriga projekt från National Institute on Alcohol Abuse and Alkoholism (av National Institutes of Health) ger dig statliga översikter över de specifika lagar, definitioner och påföljder som kan gälla i de stater eller territorier du kommer att besöka. Till exempel straffar vissa stater inte konsumtion vid privata sammankomster i privata bostäder, så om polisen kallades skulle du inte vara problem att dricka, även om den person som gav dig drycken skulle vara. Men som en utländsk besökare riskerar du att bli utvisad från landet, och jag skulle därför utöva ett överflöd av försiktighet.

"för medicinska ändamål när de administreras av en licensierad vårdpersonal eller institution" - så skulle du få medicinsk öllicens? ;-)
-1
Karlson
2015-05-20 17:31:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Svaret i vid bemärkelse är kanske.

På grund av statlig vs federal tillämpning av lagar finns det omständigheter där människor under 21 år får dricka inom staten. Men du får inte göra detta i en bar !! Och du får inte köpa i butiken! Vissa stater kan tillåta det i närvaro av en förälder.

Så om du är intresserad av att lära dig hur , var och under vilka förhållanden du får ta en drink kan du förmodligen titta på artikeln på Procon för att se vilka stater som är lättare än andra när det gäller alkoholkonsumtion.

Tja, din procon-länk säger till oss: "8. i alkoholförsäljande lokaler, med föräldrarnas godkännande i tio stater" och du säger "du får inte göra detta i en bar". Kan du snälla utarbeta avvikelsen? Och snälla, ändra all-caps-texten till normal versaler. Fet är tillräckligt med betoning.
@Alexander Jag antar att jag måste läsa den mer noggrant.
För en 18 år gammal resa utan föräldrar kommer inget av dessa undantag att vara till nytta. Tekniskt sett tillåter sex stater dig att konsumera alkohol i privata lokaler, men eftersom köp av alkohol under åldern är olagligt blir det svårt.
@DJClayworth Det enda som är knepigt är det godtagbara beviset på föräldrarnas tillstånd, för vilket ett notariserat brev kan räcka men IANAL.
@DJClayworth Ännu roligare http://www.state.nj.us/oag/abc/faqs.html att du kan servera eller sälja alkohol till andra från 18 år.
@Karlson - Jag började arbeta hos en öldistributör i NY när jag var 13. Lagarna är löjliga.
NoahNoahNoah
2015-05-21 22:11:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Generellt sett är lagar baserade på jurisdiktioner, inte på personen. Bara för att något är lagligt / olagligt i ditt land, gör det inte olagligt / lagligt i ett land du besöker. Poliserna tillämpar sina lagar, inte dina. Dessutom skulle det vara en mardröm för studsare att utvärdera lagligheten hos personen utifrån sitt hemland (den här personen är från Ontario, så måste vara 19; den här personen är från Saudiarabien, så ingen dryck alls). Det fungerar samma sak för amerikaner i andra länder, det första jag blev full var till exempel i Winnipeg (Kanada) vid 19 år.

Att växa upp i USA kan människor vara extremt strikta på åldersgränser. De flesta barer tillåter dig inte i byggnaden efter 9p eller så, och i de flesta stater får du inte ens sitta i baren oavsett om du dricker eller inte.

Om du ska se en konsert kan du ibland komma in, men de markerar din hand med ett "x", men många av de "bra" showerna är fortfarande 21+.

Även om du ibland kan kringgå denna lag genom att använda en falsk eller låta någon köpa för dig, skulle jag på allvar avskräcka detta. Det är ett ganska allvarligt brott för medborgarna, du kan förmodligen bli utvisad eller få ditt pass markerat som en australier. Nordamerika i allmänhet rör sig inte om det här.

Adam Davis
2015-05-21 00:02:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Normalt är du alltid föremål för lagarna i den jurisdiktion du befinner dig i om du inte har diplomatisk immunitet.

Så om du befinner dig i USA gäller USA: s drickslagar till dig. Om du befinner dig i Tyskland gäller de tyska drickslagarna för dig.

Din nationalitet spelar ingen roll - lagarna på den plats du befinner dig är viktiga.

Drickaren skulle rensas under diplomatisk immunitet men baren, butiken, individen eller arenan som tillhandahöll alkoholen skulle få separat straff för att sälja till en minderårig. Således även med DI skulle köparen troligen inte delges eftersom påföljderna är hårdare för servern.
Ja det är sant.
@Freiheit ... om inte servern också har diplomatisk immunitet: D vilket uppenbarligen är mycket osannolikt
Till och med drinkaren är inte "rensad" * i sig *. Lokala lagar gäller även fullt ut för diplomater. Skillnaden är att de inte kan arresteras eller tvingas betala böter men det är en procedurfråga, inte en licens att göra vad de vill.
@Relaxed korrekt. Diplomater förväntas följa lagarna, och när de inte gör det återspeglas det dåligt i sitt land och ofta snarare än att bli tillsagd att lämna landet (en av de få "straff" som ett värdland kan tillämpa på diplomater) sitt eget land påminner dem om och tar bort dem från deras inlägg. Så det är verkligen inte utan konsekvenser. Det är dock ett anmärkningsvärt undantag och ett giltigt svar på denna specifika fråga.
Tänk också på att jag specifikt använde frasen "underkastad lagarna" om du ska dela hår. De är bokstavligen inte föremål för, så det finns ingen anledning att banda om "rensat" eller "i sig".
Zibbobz
2015-05-20 23:03:30 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nej, du kommer inte att kunna dricka lagligt inom USA.

Att köpa alkoholhaltiga drycker som minderårig eller att medvetet köpa alkohol för en minderårig, är båda brott i alla 50 stater.

Omvänt, om någon underårig skulle resa till Australien och dricka med dig , så länge de är tillräckligt gamla enligt australisk lag, får de göra det.

Dricklagar gäller endast inom den jurisdiktion där de verkställs och gäller till stor del för försäljning av alkohol, inte för konsumtion av alkohol.

Du kan, beroende på den exakta lagstiftningen i den stat du besöker, kunna kringgå denna förordning genom att besöka någon i de stater som redan äger alkohol. Beroende på statlig lagstiftning, så länge de är 21 år eller äldre, kan de tillåtas ge dig alkohol under bordet.

Om du inte känner någon i USA kan du ändå kunna kringgå denna lag genom att besöka ett Indian Casino. Eftersom de inte ägs av en stat, har de sina egna regler för att dricka, en kan vara villig att sälja alkohol.

Observera att försäljning av alkohol fortfarande är strikt genomförd inom staterna, och om någon får reda på att du planerar att kringgå lagen på detta sätt, kan du möta reserestriktioner. Drick på egen risk och planerar inte att köpa eller bära alkohol under resan .

Egentligen har många, om inte de flesta kasinon som drivs av de olika indiska nationerna, en lägsta ålder på 21 år, eftersom de väljer att följa de 21 dricksåldersgränserna ... och av de få som tillåter 18-åringar att spela, även de följer för det mesta de 21 dricksåldersgränserna, eftersom de väljer att inte skicka besökare hem "utanför rez" berusade där de kan sitta fängslade och skylla kasinon och ge dem den resulterande dåliga (sämre) publiciteten.
Wad Cheber stands with Monica
2015-05-21 03:49:14 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Det skulle vara olagligt att köpa alkoholhaltiga drycker, och beroende på var du är kan det vara olagligt att konsumera dem, men för det mesta är du säker om du dricker i en privat miljö. Föräldrar tillåter ofta sina underåriga barn att dricka hemma och arresteras bara för att göra det om de också tillåter andras barn att dricka också. Drick inte offentligt eller i företag som restauranger och barer, och du borde vara okej.

Men om du misslyckas med ett andningsapparattest bryr polisen sig inte om omständigheterna under vilka du kom för att dricka alkohol - de kommer bara att gripa dig om du kör eller troligen ger dig en biljett om du inte kör. Detta kommer att orsaka alla möjliga problem med ditt pass och / eller visum och kommer att bli en mardröm. Undvik allmän alkohol och polisens uppmärksamhet till varje pris. Du vill inte att myndigheterna ska se dig berusad eller ens se att du har alkoholhaltiga drycker.

Som sagt, de flesta barn i USA dricker minderåriga och gör det ofta. En person som säljer / tillhandahåller alkohol till minderåriga har mycket värre problem än den minderåriga som köper den. Drick rimligt, och helst i privata miljöer, och du borde inte ha något att oroa dig för.

luisluix
2015-05-21 21:35:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kan en besökare som är "ålder"

I USA är du "ålder" vid 18 år, du kan bara inte dricka / köpa tills du är 21.

Tyvärr finns det ingen väg runt det, jag kommer från mexico och i Mexiko dricker 18 år, när du väl är över gränsen får du böter om du dricker alkohol och är yngre än 21.

Det fungerar också åt båda hållen, människor i USA kan lagligt dricka vid 18 om de är i ett land som tillåter människor att dricka vid 18. Det är därför som vissa amerikaner åker till Mexiko för vårsemester, eftersom de kan dricka vid 18 år lagligt där.

Berwyn
2016-06-04 18:11:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ja! Enligt länken ProCon som nämns i kommentarer och andra svar är det tillåtet att dricka över 18 år med föräldrarnas samtycke och utan föräldrarnas närvaro i vissa stater, och utan föräldrarnas samtycke hos andra. Som nämnts i andra svar är det inte lagligt att köpa alkohol under 21 år eller låta någon annan köpa det åt dig. Problemet att övervinna då är hur man skaffar sig alkohol utan att köpa den.

Enligt Wikipedia-artikeln om hembryggning är det lagligt att köpa och brygga din egen öl över åldern av 18:

De flesta stater tillåter hembryggning av 100 liter öl per vuxen (18 år eller äldre) per år och upp till maximalt 200 liter per hushåll årligen när det är två eller fler vuxna bosatt i hushållet

Att utföra ett testköp på Amazon för leverans till en amerikansk adress för ett hembryggningssats, krävde ingen åldersverifiering eller varnade om åldersgränser.

Om man antar att en person befinner sig i ett tillstånd som tillåter alkoholkonsumtion med föräldrarnas samtycke och föräldrarnas samtycke tillhandahålls, eller om de befinner sig i ett tillstånd som inte kräver föräldrarnas samtycke, verkar det vara möjligt för hembrytning att lösa detta problem.

Peter M
2016-06-04 19:35:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

För att lägga till alla "Nej" -svar gäller "21" -gränsen också för amerikanska flaggade fartyg inklusive både inhemska och internationella flygbolag. Jag har sett australier i din ålder förnekat drycker på internationella flygningar som lämnar USA och gick till Oz.



Denna fråga och svar översattes automatiskt från det engelska språket.Det ursprungliga innehållet finns tillgängligt på stackexchange, vilket vi tackar för cc by-sa 3.0-licensen som det distribueras under.
Loading...